Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Zamknij

KURS SAMOOBRONY DLA NAUCZYCIELI

NIE DAJ SIĘ ZASTRASZYĆ, NIE BĄDŹ OFIARĄ BĄDŹ PEDAGOGIEM !!!!!
To hasło powinno przyświecać każdemu pedagogów. zarówno w prasie jak i w telewizji od czas do czasu słyszymy o kolejnej fali agresji skierowanej na belfrów, a to minimalny odsetek przypadków które wypływają na światło dzienne.
Na lekcjach bywa niebezpiecznie, wśród lawinowo  rosnącej agresji uczniów skierowanej bezpośrednio w nauczycieli musisz nauczyć się samoobrony.

Uczniowie czują się coraz bardziej bezkarni.  W drodze do szkoły i ze szkoły również możemy zostać zaatakowani. Agresja wśród uczniów z roku na rok rośnie w zastraszającym tempie. Szkolenie adresowane jest do nauczycieli, pedagogów i psychologów - ma na celu doskonalenia umiejętności zachowania się w sytuacjach  pośredniego i bezpośredniego zagrożenia.

Czego  nauczycie się na zajęciach ?

Uczymy jak przewidzieć ewentualny atak i go uniknąć.

- w razie potrzeby jak w sposób bezpieczny i skuteczny obezwładnić napastnika nie robiąc mu krzywdy.

Jak radzić sobie w podbramkowych sytuacjach. Program zajęć jaki przygotowałem skierowany jest do nauczycieli bez względu na wiek oraz sprawność fizyczną. Do każdego podchodzę indywidualnie dobierając tak trening aby nie sprawiał  żadnego problemu a jednocześnie był skuteczny.

NORDIC WALKING

Na początku XX wieku nastąpił bardzo intensywny rozwój technologiczny, który to możemy śledzić po dziś dzień. Zapewne rozwój ten ułatwił człowiekowi w pewnym stopniu życie, ale i niesie za sobą wiele niebezpieczeństw. Prace, które niegdyś były wykonywane ręcznie dziś zastępują maszyny zarówno w przemyśle jak i rolnictwie. Wielogodzinna praca przy komputerze, jazda samochodem (przedstawiciele handlowi, kierowcy tirów) czy obsługa maszyn i urządzeń spowodowała zmniejszenie w drastyczny sposób naszej aktywności fizycznej. W dodatku nasze zwyczaje żywieniowe (fastfudy itp.) w połączeniu z wielogodzinnym siedzeniem przed telewizorem po pracy katastrofalnie odbija się na naszym zdrowiu fizycznym (problemy z układem krążenia, kręgosłupem) a co za tym idzie psychicznym.

Co roku jak podają statystyki 100 tys. osób w naszym kraju ma zawał serca. Jedna trzecia pacjentów umiera. To tak jak by mieszkańcy całego naszego Powiatu Krośnieńskiego, z którego pochodzę (a w którego skład wchodzą : Dukla, Iwonicz-Zdrój, Jaśliska, Jedlicze, Rymanów, Chorkówka, Krościenko Wyżne, Korczyna, Miejsce Piastowe, Wojaszówka- łączna liczba ludności wynosi 110 tys.) mieli w ciągu roku zawał z czego 1/3 by zmarła. A na świecie z powodu zawału umiera 17,2 mln ludzi to 1700 powiatów, w który mieszkam.

Do właściwego funkcjonowania naszego organizmu nie zbędny jest ruch. Dla tego wszystkie instytucje medyczne alarmują o zmianę naszego trybu życia i zachęcają do aktywnego odpoczynku. Jaki rodzaj aktywnego odpoczynku wybrać, jaki jest dla nas najlepszy? Na to pytanie każdy z nas powinien odpowiedzieć sobie sam. Czy będzie to bieganie, jazda na rowerze, pływanie, czy też inna dyscyplina. Jedną najbardziej  popularnym w ostatnim czasie form aktywnego odpoczynku jest Nordic Walking co w wolnym tłumaczeniu oznacza wędrówki nordyckie. Początki tej dyscypliny sięgają lat dwudziestych XX wieku. A jego prekursorami są Finowie, i był raczej wykorzystywany jako jedna z form treningu dla zawodników którzy uprawiali biatlon.

Nordic Walking był wykorzystywany jako trening w sezonie letnim przygotowujący zawodników do zimowych zawodów. Prawdziwy rozkwit tej dyscypliny to lata 90-te spędzenie w ten sposób aktywnego odpoczynku doceniali nie tylko Finowie ale też i Europejczycy. Równocześnie w Stanach Zjednoczonych powstał tzw. Power Walk – pod tą nazwą kryje się szybki masz (około 7-9km.godz.). Międzynarodowe stowarzyszenie  Nordic Walking ( INWA) powstało w Finlandii w 2000 roku. I ma na celu promowanie ,rozwijanie oraz ochronę cech charakterystycznych dla Nordic Walkingu  Spędzając aktywnie odpoczynek decydując się na uprawianie tej dyscypliny, odkryjecie same zalety tego sportu.

Podczas godzinnego spaceru nasz organizm spali około 400 kalorii podczas gdy przy tradycyjnym  marszu możemy liczyć na spalenie około 280 kalorii, tak więc korzyści są niewymierne. Podczas marszu z kijkami blisko 90% mięśni jest aktywne  pracują mięśnie klatki piersiowej, ramion, pleców a także brzucha nasze tętno wzrośnie o 10-15 uderzeń na minutę dzięki czemu dotleniamy swój organizm i utrzymamy swój układ krążenia oraz serce w bardzo dobrej kondycji.

 

Partnerzy

 

      Liceum Ogólnokształcące im. St. Wyspiańskiego

     

              Polskie Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół" Rymanów